#1March 8th, 2008 · 07:06 PM
20 threads / 18 songs
160 posts
United States of America
Once & Without You
*
Please vote for this song !
Current votes: 9 (needs min. 15)
It’s in the battle 2008-03


I'm pretty happy with the way this turned out, except for my vox which aren't my best. I wrote and recorded this in one day (today, actually), except for the lyrics themselves which were left over from years ago. The person they refer to hasn't even been a part of my life in well over five years, haha. But I'm fairly pleased with how this turned out. Far from perfect, though.

once I was man
who knew what he wanted
once I knew a man
who'd never lie to you
why did you tell him to go?
to make him leave you alone
where did the flowers go this bloody spring

well I guess time has gone
woah, I wish it hadn't
but here we are
nevertheless
why did force me to drown
why did you keep me from reaching the ground
when will the time  come
when I can say
this is our day
why can't this be our day

(inaudible whispering)

"I think that maybe you should look inside of yourself for answers
because there's nothing I can say or do that will make you change your mind
you can go if you want to
or if you feel like you need to
but don't expect me to be here when you get back"

why did you crush all my life
take me apart and put me aside
why oh why oh why?

my life's an open book full of words you never read
survey always says that I'd be better off alone
without you
without you.

Does this song not follow the Rules? Please Report Abuse
#2March 9th, 2008 · 07:54 PM
14 threads / 14 songs
232 posts
United States of America
lol heart the backup vocals hahaha omg

I am kind of bumping this to put it at the top. Its good, the double-tracked vocals is ace.

I don't liek the fade.


Shot but sweet, buddy =D
#3March 10th, 2008 · 05:22 AM
4 threads / 4 songs
18 posts
Canada
good music! catchy!
#4March 25th, 2008 · 09:47 AM
10 threads / 10 songs
30 posts
Lithuania
I like that whispering part, but the backing melody don't fit here (the ones that found funny)
#5March 26th, 2008 · 04:41 AM
12 threads / 8 songs
70 posts
South Africa
I was playing this in the background and only realised by the end of the song that while I wasn't listening with my full attention my foot was tapping and I was humming the tune. I think thats a sign of a great catchy tune, maybe not a show stopper but good relaxed music. very easy on the ear.
#6March 26th, 2008 · 09:11 AM
20 threads / 18 songs
160 posts
United States of America
Well I'm glad people had some positive stuff to say about this. I've been searching high and low for someone who plays trumpet to re-record the 'weird sound'

I hope more people listen and let me know what they think! Getting feedback like this helps me want to record more.
#7March 26th, 2008 · 01:59 PM
159 threads / 32 songs
1,956 posts
United States of America
very cool . I like some of the productions stuff you did in this.  the doubled vox line sounds off at times (it's hard to do).  I like the feel of the song and the melody is very catchy.

gets very good vote
#8March 27th, 2008 · 07:09 PM
128 threads / 44 songs
2,814 posts
Puerto Rico
Good song structure...Yeah your are a pretty good song writer IMHO..I few spots the vocal pitch was a bit off!!!This is a solid song sing with confidence you've got the voice!!!
Real good job!
#9March 29th, 2008 · 01:36 PM
7 threads / 5 songs
52 posts
United States of America
Very Nice tone I like it its a very good acoustic piece

5 stars from me
#10March 30th, 2008 · 05:49 PM
30 threads / 5 songs
757 posts
Australia
Hey Clustertone pretty cool little song you've got here the bvs are character work ???
Yeah sing it out ,ahhh trumpet would be good , you got any midi , yeah I know the midi tones can suk sometimes but placed in the mix corectly , can at least suggest the instrument.
Lonesome cowboy ala south of the border lol.
Great song
#11June 1st, 2008 · 05:41 AM
21 threads / 16 songs
49 posts
Peru
pretty decent
#12June 1st, 2008 · 09:13 AM
373 posts
China
Yeah, pretty decent song structure happening here... vox gets a bit off from time to time... would love to hear a bit more variety in the vox.... but hey, pretty decent overall....
Sorry, you do not have access to post...
Wanna post? Join Today!

Server Time: December 12th, 2019 · 5:05 PM
© 2002-2012 BandAMP. All Rights Reserved.